RoSaTour2013.reismee.nl

de voleinding

7 SEPT 2013


TREINREIS


Ging ondanks de wat slechtslapende nacht vooraf aan de treinreis (kwam tot de conclusie dit kan nooit goedgaan) uiteindelijke supervlot. Moest soms door ontbreken van liften op de perrons omhoog klunen via trappen in Frankrijken via roltrappen in België op Brussel MIDI. Ook de vertraging op trein 4 had geen effect want trein5 (Thalys van Brussel naar Amsterdam had nog veel meer vertraging. De strenge mevrouw van Thalys in Brussel (was NL mevrouw, de Vlaamse dames spraken over plooien van de fiets) over het inpakken van mijn fiets waarna discussie met mij had uiteindelijk geen effect op de voortgang. Compromis in de Thalys was voorwiel eruit, stuur recht en grondzeil rond wat nog over was. Ging vlot naar Schiphol, na demontage van everything ook zeer vlot naar uiteindelijk Steenwijk waar ik de volgende dag en nacht wilde gaan kamperen.


KICKDOWN


Na een broodje Shoarma gegeten te hebben in het centrum van Steenwijk ging ik in stikke donker fietsen naar de natuurcamping. Had gechecked of ik voldoendebijlichting had om daar te geraken (zoals mijn Vlaamse vrienden zeggen). Na wat verkenningen via bospaden, het was inmiddels mistig geworden ben ik teruggekeerd en uiteindelijk via een voor mij bekende weg op de natuurcamping aangekomen. Het was zeer donker daar (is ook de charme van dit terrein) en heb mijn kamp ingericht aldaar. Daarna proberen water te halen maar kwam tot de ontdekking dat alles afgesloten was inclusief de deur naar de Sanitaire ruimtes. Besloten de volgende dag Staatsbosbeheer te bellen en te gaan slapen. Constateerde ook dat er verder niemand anders logeerde op het terrein. Ben niet zo bang uitgevallen dus ging slapen ondanks dat ik af en toe wat geluiden hoorden die mogelijkerwijs niet aan dierlijke activiteitentoe te bedelen waren.


Rond 2 uur snachts werd ik ineens wakker, zag een zaklantaarn enriep luid; "wie is daar" vervolgens hoorde ik iemand wegrennen. Na van de schrik bekomen en een tijdje verstomd te zijn geweest voelde ik mijn zaklantaarn en constateerde dat alles van waarde vlak naast mijn hoofd was verdwenen.


Wat nu...


Mijn beste vriend Maarten opgebeld. Hij heeft de Politie gebeld die binnen 15 min terplekke was en toen kwam hij uit Zwolle om me te repatriëren naar zijn huis.


De inhoud van mijn voortassen lag verspreid over het opgangpad naar de camping bleek toen de Politie kwam die de zaak serieus aanpakte met 2 man en speurhond.


Jullie kunnen begrijpen dat dit voor mij een bijzondere ervaring was maar positief denkend mens als ik ben me wel met beide benen weer op de Hollandse bodem heeft gezet na de volgens sommige mensen risicovolle situaties in Zuid Europa op mijn reis.


Positief: Mijn vriendschap met Maarten is hierdoor nog meer bevestigd, een beste vriend kun je altijd bellen.


(1) Jullie kunnen begrijpen dat ik geen foto’s hierbij kan sturen omdat ik alles kwijt ben.


(2) Heb mijn lieve vrouw Thea weer in de armen genomen die zeer met me begaan is net als mijn kinderen.


(3) Morgen komen de kinderen/kleinkinderen waarna de afsluiting van RoSaTour. Bericht daarover.


(4) Ben ook alle handgeschreven adressen etc kwijtgeraakt waaronder Daniel en Nicole en Peter en Jellie. Graag contactgegevens sturen naar: devriesgerrit@hotmail.com.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!