RoSaTour2013.reismee.nl

Verslag 1

11 MEI 2013

REISVERSLAG 1 We zijn nu 3 dagen onderweg en staan op een camping net boven Roermond. De tocht verloopt volgens de planning. Morgen gaan we langs de Roer Duitsland in. Nu nog even via 3G en dan afhankelijk van WIFI? Goed weer gehad maar wel veel wind uit de verkeerde richting. Nederland blijft mooi zoals in Giethoorn, eerste pontje over een rivier de IJssel bij Zwolle waar een enorme wachtrij stond met fietsers op die mooie zonnige hemelvaartsdag. Gekampeerd in Wesum bij Apeldoorn. Volgende dag door Apeldoorn naar Hoenderlo en daar lekker broodjes bij de bakker gegeten. Mijn km inschattingen voor de connectie met de REITSMA route naar Rome (zie link) waren te positief voorbeeld: 80 km was soms 105km. Rutger heeft dit moeten ervaren. Was geweldig dat vriend Maarten langs kwam in Gennep. Hij had meer dan 130km gefietst vanaf Zwolle. Had hem naar de verkeerde camping gestuurd en kwam terug. "What a great friend". Is nu al een hoogtepunt voor mij op RoSaTour2013. Zie ook de foto’s behorende bij verslag 1, gr, Gerrit