RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 4

19 MEI 2013

Verslag 4 Gister in Tubingen nog in de blote bast voor de tent en vandaag de winterhandschoenen aan. Sta nu aan de Donau in Siegmaringen en krijg morgen een zicht op de Alpen als ik de Bodensee nader. Fiets nu mijn 11e dag en ben toe aan een rustdag. Was een zware dag de beklimming van de Schwabische Alp maar was ruim een uur eerder hier dan het groepje waarmee we inmiddels rondreizen waaronder 2 op een elektrische fiets. Ja, je kunt er op wachten maar toch mooi als je fysiek niet instaat bent om het volledig op eigen kracht te doen maar wel op de Gerrit wijze wil trekken. Zo die is eruit. De etappes opzich waren prachtig en stop ook wel eens om het landschap op me in te laten werken. Moet overigens ook wel eens even uitpuffen. Kom langzaam in de relaxing mode en neem de dingen zoals ze zijn. Duitsland is een geweldig prettig land om op de fiets door te trekken.De mensen zijn zo geïnteresseerd en behulpzaam. De taal helpt natuurlijk ook om te kunnen communiceren, zal in Italië anders worden. Gr, pelgrim Gerrit