RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 7

29 MEI 2013

VERSLAG 7 De Alpen liggen alweer verachter me maar nog steeds behoorlijk hoge bergen om me heen hier aan het Gardameer. Toen ik vanmorgen wakker werd regende het pijpenstelen en ben lekker in mijn slaapzak blijven liggen oftewel Gerrit trakteert zichzelf op een vrije dag. Inmiddels schijnt de zon weer en is het lekker warm. De tocht met de bus over de loops ging goed. De fiets werd simpelweg verticaal achterop gehangen. De rit duurde 15 min en koste EUR 3,30. Toen ik smorgens uit het pension vertrok kwam de Oma nog even met me praten en vertelde dat Hans Reitsma (van de routeboekjes) er ook regelmatig logeerde. Moest toch nog 200m hoger om bij de Reschenpas en de grens met Italië te komen. De eerst 100km daarna wordt er nog steeds voornamelijk Duits gesproken. Moet eerst wel wennen aan weer een nieuw land was helemaal gewend geraakt aan de Duitse en Oostenrijkse cultuur die zo goed bij me past. Heb nog nooit zolang Duits gesproken. Als vleesliefhebber kom ik daar ook aan mijn trekken. Na 2 dagen heb ik Jellie en Peter (Ebikers) weer bijgehaald en we hebben een gezellige avond gehad op de camping langs de Kalterersee. Kwam gister nog een andere "wereldreiziger" tegen voor Rovereto. Helmuth was op de terugweg van Sardinie naar Berlijn. De wijze waarop hij zijn fiets aangekleed had was bijzonder er hing zelfs een bijl aan de stang en rechtop een werphengel. We hebben de tijd genomen om ervaringen uit te wisselen. Ondanks de vele fietsers op het prachtige fietspad langs de Adige herken je soortgenoten op grote afstand. Het is meteen vertrouwd en voelt als wij hebben onze eigen cultuur. Het begint nu bloedheet te worden en ik stop. Verheug me op het contact met Thea vanavond ze heeft me het goede nieuws al gesmt. Gr, Gerrit

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!