RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 8

2 JUNI 2013


VERSLAG 8 Het is nog een feest geworden s`avonds daarbij het Gardameer naast me stond een groepje met Tsjechen en we hebben gedronken en gezongen. Een van hen had een gitaar mee en speelde voortreffelijk. Hij had een heel repertoire aan liedjes. Volgende dag op de boot gestapt voor een microtour over het Gardameer waarbij de boot zigzagde langs alle dorpen. Bij het inschepen stonden Marc en Nellie naar me te roepen zij hadden overnacht op een camping naast die van mij. In Bardolino ben ik weer van boord gegaan en verder gefietst naar Verona. Ook daar weer Rome gangers en andere lange afstand fietsers ontmoet waarmee ik de afgelopen 3 dagen opgetrokken ben waaronder 2 mensen uit Heerenveen, 2 Canadezen, 2 Duitsers op een ligfiets,1 jongen uit Groningen met shirt "waddengoud" en 2 Vlamingen uit Antwerpen. Met de Vlamingen Daniel en Nicole kan ik het erg goed vinden heb hem mijn gasbrander meegegeven (had er 3 mee) en hij heeft zijn waslijn laten hangen. In september komen we een keer bij elkaar. Gister bij een jeugdherberg gekampeerd in Montagnana. Perfecte plek met uitzicht op de stadsmuren. We konden gewoon binnenzitten te koken en van alle faciliteiten gebruik maken inclusief gratis WIFI. Koste maar eur5. De Italianen willen je allemaal weer op de juiste route brengen als je even in een stadje naar een bakker zoekt. Ze roepen en wijzen dan "via Roma of Rome strasse". Reed een racefietser even met me op die vroeg of het me aan iets ontbrak hij woonde in een dorp verderop en ik moest dan maar even langskomen. Vanmorgen is iedereen weer vertrokken hier op de camping in Ferrare maar ben gebleven om eindelijk eens de was te doen. Het is hier lekker weer dus de was kan ook drogen aan de Vlaamse waslijn. Gr, Gerrit

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!