RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 9

7 JUNI 2013


VERSLAG 9 Er zijn veel hoogtepunten gepasseerd de afgelopen dagen sinds de rustdag in Ferrara. Heb s`morgens afscheid genomen van de andere fietscollega`s. Volgende dag naar Revenna gereden door de Povlakte waar ik lekker in mijn blote bast naar het strand ben gegaan. Het leek wel op vakantie! Volgende 2 dagen bergetappes om over de Apennijnen pas van 850m te geraken. Klinkt niet hoog maar is best hoog als je op min 7m begint. Nadat ik op de eerste dag eerst naar de supermarkt en toen nog 150 hoogtemeters naar de campaggio constateerde ik dat deze niet meer bestond. Heb het Heineken bierblikje bedoeld voor mezelf als beloning leeg bij de poort achtergelaten zodat ze konden zien dat er een NLer was geweest. In het dorp op zoek gegaan naar een hotel ben ik beland in hotel Bolognia waar ik mijn inkopen van de supermarkt op het balkon klaar heb gemaakt. Volgende dag wilde ik niet weer dezelfde fout maken door aan het einde van de dag vele onnodige meters omhoog te rijden en ben naar een Campaggio gereden gelegen onder een viaduct van de autostrada. Had ik niet moeten doen! Ook in de nacht raast het verkeer door, zeer slecht geslapen en een desolate plek. Was enige kampeerder. De eigenaar kwam alleen langs om eur10 te innen. Vandaag is alles weer ok. Ben door het prachtige Umbrie gefietst en heb mijn lieve Vlaamse vrienden hier weer ontmoet die nu eten voor ons drieën aan het koken zijn. Morgen met het busje van de camping naar Assisi om de stad te bekijken. Nog 210km naar Rome.


Verslag Assisi: De stad is werkelijk prachtig. Heb de hoogtepunten bekeken zoals de Basiliek. En heb een stempel gehaald! Was er lekker vroeg maar gaandeweg kwamen er busladingen toeristen. Was in stijl uitgedost, rosashirt en kruis van mijn moeder om mijn nek. Hier voelde ik mij voor het eerst pelgrim en had momenten van bezinning. Ben heel dankbaar dat ik dit mag en kan doen. gr, pelegrino Gerrit p.s. Het weer is de afgelopen 2 dagen geweldig en heb zelfs onderweg een uurtje onder een boom gelegen oftewel Siësta

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!