RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 10

11 JUNI 2013

VERSLAG 10

Ben gister opde geplande dag aangekomen in Rome. Ben na het Pieterplein bezocht tehebben weer 22km teruggefietst naar een camping in Prima Porta. Kon nagenoeg geheel via een fietspadlangs de Tiber tot in Vaticaanstad komen. De stad zelf was zoals ik eerder in Napels gezien heb een gekrioel van verkeer maar in het algemeen houden de weggebruikers goed rekening met fietsers. Ben nooit aan de kant gedrukt ze wachten netjes achter je tot ze voorbij kunnen. Deafgelopen dagen waren extreem zwaar, soms moest er wel 1000m op een dag geklommen worden. Het gaat diverse malen per dag omhoog maar ook weer omlaag. Boven de 8 procent lukt fietsen niet meer met mijn zware bepakking en heb een paar keer de fiets omoog moeten duwen.

Gisteravond gezelligzitten eten met de Vlamingen en 2 andere mensen die ik de afgelopen dagen ontmoet heb. Geeft een wat sad gevoel nu iedereen klaar is en weer naar huis vertrekt. Moet me even weer herschikken.

Ga zo dadelijk met de camping shuttlenaar Rome, nog even de toerist uithangen.

Maak dit bericht aan op een vaste computer omdat het draadloze netwerk na genoeg onbruikbaar is.

Gr, Gerrit