RoSaTour2013.reismee.nl

verslag11

VERSLAG 11
Techniek problemen zijn opgelost heb vinkje aangezet voor internet synchroniseren. Zit nu op Corsica op een camping waar wel internet is. Dit schijnt niet zo gangbaar te zijn.
Ben de afgelopen dagen met de trein naar Livorno gereisd en vandaar met de veerboot naar Corsica.
De treinreis regelen was nog een hele klus op het immens grote station in Rome. Er zijn wel automaten maar daar stond niets over fietskaartjes. Eerst in de rij met 100 mensen voor me om de mogelijkheden te vragen. En de volgende dag opnieuw in een lange rij om een kaartje te kopen.(dag van te voren voor de zekerheid) In Livorno vertrok de boot de volgende morgen om 8 uur dus neergestreken op camping in zeer toeristisch gebied niet te ver van de haven. Is een zeer grote haven met allerlei industrie en goederen overslag en opslag. In een straal van 5km gezocht om een supermarkt maar niet gevonden allemaal resorts en op het strand de Afrikaanse verkopers van tassen en zonnebrillen.
De reis op de boot was prachtig. Mijn fiets stond op het vrachtwagen dek en werd door een matroos nog eens extra gezekerd met een touw. Het was net een soort cruise als je op een dekstoel op het zonnedek ligt. Was de enige fiets met bepakking.
Op Corsica de dichtstbijzijnde camping net onder Bastia opgezocht. Was een goeie keus, zandstrand voor de deur en vanuit tent zie je de zee. Boompjes waaronder je de tent in de schaduw kan zetten. Nadeel van deze (plantaan?) Is dat er blauwe vruchten afvallen waardoor alles blauw gaat kleuren zoals je broek en je voeten. Kunt de vruchten gewoon opeten. Had niet verwacht hier meer fietsers aan te treffen maar bij aankomst ontmoette ik Bas en Linda die 800 km op het eiland hadden gefietst. Later kwam daar een Fransman Jean bij die echt het type wereldfietser is en er ook zo uitzag. De volgende morgen heeft hij voor mij thee gemaakt. Kwam ook nog een GR20 wandelaar tegen uit Litouwen. Hij had totaal geen eten gehaald dus hebben we samen mijn potje opgegeten. Kreeg van hem een stuk Litouwse worst.
Is heerlijk toeven hier op Corsica, supermarkten zijn gewoon de hele dag open, versta ze beter, camping prijzen weer normaal, stokbrood enz. Het bevalt me op Frans grondgebied beter dan in Italie. Heb hier ongeveer 145km gefietst maar ook de kustwegen zijn bepaald niet vlak.
Ben in afwachting van Silvie die morgenavond om 21:45 op de luchthaven aankomt.
Gr, Gerrit
P.s. wat me buiten NL opvalt is dat racefietsers je altijd groeten. In NL keuren ze je geen blik waardig.