RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 12

26 JUNI 2013


VERSLAG 12 De tussenstop op Corsica was geweldig. Het eiland is werkelijk zoals in de folders staat. Heb erg genoten van het bezoek van mijn lieve dochter Silvie. We hebben net als op onze eerdere trips alles er uit gehaald wat er in zit. Zelfs nog een kampvuur gemaakt op het strand. De camping was een doorgang plek waar iedere dag weer nieuwe mensen arriveerden waaronder fietsers en wandelaars. Hierdoor kon Silvie ook nog even kennismaken met het reizen en trekken van fietsers en wandelaars. We hebben ook geweldig goed gegeten. Dit was de eerste keer dat alle 3 branders die ik mee heb in actie kwamen. Alle overbodige winterspullen die zo goed te pas kwamen in de Alpen plus routeboekjes zijn met Silvie terug naar NL gegaan. Op het moment dat ik dit schrijf zit ik op een super de luxe veerboot naar Nice, er zitten roltrappen in en een zwembad. Uiteraard mocht mijnheer de Vries als eerste het schip opfietsen (enige fiets aan boord) Alle andere (vracht) wagens moesten maar even wachten. Is wel wat glad op de autodekken oppassen dus. Na deze break op Corsica ga ik aan deel 2 van de RoSaTour beginnen oftewel de gorges in de Provence. Heb overigens na lang zoeken in Bastia een fietsenmaker gevonden, de Shimano remblokken die ik mee heb wilden maar niet in de remschoenen achter schuiven. Voor ging wel. De mecanicien heeft er blokken van een ander merk ingezet zodat ik weer voldoende remcapaciteit heb. Merkwaardig dat je zo weinig fietsers ziet op een eiland waar eind deze week de tour van start gaat. De (race)fietsers die je ziet zijn meestal toeristen. Gr, Gerrit

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!