RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 14

3 JULI 2013


VERSLAG 14 Sta op het moment dat ik dit schrijf op de municipal in Sommieres en na vele weken zonneschijn tikt nu de regen op mijn tent ook dat gebeurd schijnbaar wel eens in zuid Frankrijk blijf hier maar een extra dagje het is niet lekker om in je regenpak heuvel op te rijden bij deze hoge temperatuur. Een buitje is ook wel nodig in dit kurkdroge zuiden. Alles komt onder het stof te zitten, de tent, je kleren, de fiets. De patron verzekerde me dat het vanmiddag weer zonnig is. Toen ik gister in een gehucht een broodje stond te smeren stopte er een Franse auto naast me, het raam ging open en de man wees naar me en riep: "La Corse". Toen ik eens goed keek herkende ik hem. Hij was 3 weken eerder met zijn motorfiets op dezelfde camping op Corsica. Hij bleek dichtbij te wonen en bood aan bij hem te slapen of te kamperen. Was nog ochtend maar heb hem bedankt voor het aanbod. Wat is de kans dat je elkaar weer opnieuw ontmoet? Gisteravond kreeg ik van de NL buren in een caravan spontaan een groot bord spaghetti aangeboden. Was heerlijk. Op de een of andere manier denken mensen als ze me zien die fietst zoveel die lust vast wel wat. (In combinatie met mijn skinny voorkomen). Er staan nog 2 andere lange afstand fietsers op deze camping. Met Johan heb ik gister nog even gekletst. Hij gaat verderop via het canal de midi naar de westkust. Op dit moment maak ik een verbinding tussen het Rhonedal en de Pyreneeën hoop daar zaterdag te zijn. Het gebied is niet hoog maar zeer heuvelachtig waarbij je vaak wel 500 hoogtemeters maakt op een dag. Toeristenval Dat zijn plekken waar je als reiziger midden in het massatoerisme beland. De campings (Johan noemt het hoera campings) zijn belachelijke duur, er zijn allerlei voorzieningen waar je geen gebruik van maakt en discolawaai tot diep in de nacht. Had deze week ook weer noodgedwongen zon plek. Toen ik vroeg naar de prijs moest ik bijna aan de beademing EUR 24,- in het hoogseizoen EUR 33,- Ben met de manager in discussie gegaan waarna hij EUR 17,- in rekening bracht. Deze camping had 4 sterren en er stonden alleen maar NLers en BEers. Niets Frans aan dus. Opm: Mocht bij de aardige achterburen mijn spullen opladen en kreeg een half brood mee. Ook de grote steden zoals Rome, Nice, Avignon en Orange zijn onderdeel van de toeristenval. KOGA Het overgrote deel van de NL en BE lange afstandfietsers rijdt op Koga of de Duitse variant IDworx Gr, Gerrit

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!