RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 17

17 JULI 2013


VERSLAG 17 Mijn lieve volgers wat ben ik iedere keer weer blij met jullie reacties voel jullie daardoor vlakbij en vind de wijsheden, humor, historische aanvullingen etc. geweldig. Toen ik uit dAnzil vertrok om 6 uur kwam ik meteen alweer een hoogtepunt tegen; een weg die samen met een rivier 400m door een tunnel kronkelde. Ondanks dat je op wil schieten ga je er toch even bij stilstaan, genieten en foto's nemen. De laatste honderd km naar Lourdes waren zeer zwaar met steile hellingen over langere afstand maar o wat een prachtige vergezichten. Op de bergtoppen ligt hier en daar nog wat sneeuw. Het gebied is overigens zeer onweer gevoelig. Gisteravond barste er rond 9 uur savonds de hel los. Langdurige bliksem binnen 1 km en daarna storm zoals ik met deze Hillebergtent nog niet eerder tegen ben gekomen. Weet dat je door blikseminslag hoge spanningverschillen over de grond kan krijgen en een zo klein mogelijk oppervlak moet bestrijken met je lichaam maar na enige tijd toch maar gaan liggen uitgaande dat de thermarestmat ook wel het eea isoleert. Je blijft echter waakzaam. LOURDES - Als je hier bent zul je toch ook het heiligdom moeten bezoeken hetgeen vanmorgen gedaan. Kwam midden in een buitenmis bij de grot van Bernadette terecht. Veel mensen in rolstoelen die hun hoop hebben gevestigd op een wonder. Het toeristische gehalte viel me erg mee was heel anders dan Rome en Assisi. Het is vooral een plek die mensen hoop geeft. Het e.e.a is weer helemaal spicandspan na de overstroming 4 weken geleden. Heb een kaarsje gebrand, water getapt en vooral gekeken naar al die mensen die in devotie langs komen. Gedachte: Waar heb ik het aan te danken dat ik op eigen kracht in Lourdes kom en zo velen soms van jongere leeftijd letterlijk geduwd moeten worden. KMSTAND TOT LOURDES: 3772 KM LOURDES NAAR SANTIAGO DC: 1020 Groetjes en Liefs Gerrit

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!