RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 22 SDC

1 AUG 2013


VERSLAG 22 SANTIAGO Op 31 juli kreeg ik onderweg het idee om 30km voor SDC te stoppen zodat ik fris de volgende ochtend de stad binnen zou rijden. Moest toch anders zijn, toen ik in een café in Touro vroeg naar de Albergue wist niemand van het bestaan en werd verwezen naar Pino. Ondanks de 60km die ik al in de benen had heb ik toch besloten om de laatste 30km naar SDC maar in 1 keer te doen ondanks de vele heuvels en de warme zon. Zo geschiedde en was om 5 uur daar Eerst tussen de toeristen door naar de kathedraal en foto laten maken. Toen naar toeristenburo waar een rij was van een half uur om helder te krijgen waar de camping exact was. Uiteindelijk om 7 uur op de camping aan gekomen waar ik bijna al mijn NL fietsvrienden aantrof. Was volledig uitgeput maar blij dat ik eindelijk weer eens kon kamperen. Goede nacht gedraaid en vandaag met lijn 4 naar de stad om mijn compostolaat op te halen hetgeen gelukt is. Ze waren daar zeer onder de indruk van mijn reis. Heb nu mijn eindstempels en een mooi certificaat. Werd vanmorgen al vroeg gewekt door Johan 2 die riep Gerrit? Hij was gisteravond nog in de stad en had me dus niet gezien. Ook vandaag nog mensen in de stad ontmoet waar ik eerder mee in een Albergue heb geslapen. Zit nu weer op een soortgelijk punt als in Rome, iedereen keert huiswaarts. Het verschil is echter dat ik me hierop kon instellen...... Ga zaterdag naar kaap Finisterre en kom maandag weer terug in SDC en begin dan aan de terugreis naar Frankrijk. Op de fiets. Mijn goede vriend Jos heeft me aangeboden om te verblijven in zijn appartement in Portugal maar vind dat ik bij mijn oorspronkelijke reisplan moet blijven en niet teveel in weelde moet gaan baden. Overigens kenmerkt dit aanbod hoe mijn vrienden/volgers met me meeleven. JOS BEDANKT Opm: De persoon die ik steeds Luuk noem heet in werkelijkheid Lucas en hij gaat morgen door naar Porto in Portugal. Had vandaag toch een wat hoger gevoel toen ik met de schelp en het kruis van mijn moeder zo tussen de pelgrims omliep. Ga morgen naar de pelgrimmis met het slingerende wierookvat waar ik op de 1e rij mag zitten vanwege mijn compostolaat. Liefs, Gerrit

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!