RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 24

12 AUG 2013


VERSLAG 24 Het was zeer verstandig om Riego de Ambros als tussenpunt te nemen bij de beklimming van de Iragopas. Zondagmorgen begon het gelijk zeer stijl naar Acebo maar na Acebo begon het feest pas echt met stukken ver boven de 10% Kan me herinneren bij de afdaling op de heenreis hoe spectaculair die was. Vraag me niet hoe ik boven gekomen ben maar met veel stoppen en 50m duwen is het gelukt. De tol die ik moet betalen is een ingelaste rustdag in Hospital de Orbigo na een zeer slechte nacht. Anyway heb maar wat aan mezelf gewerkt door naar de plaatselijke barbier te gaan na 3 maanden van geen onderhoud. Opvallend is de traditionele manier hoe de man zijn vak uitoefent. Er komt geen elektrisch gereedschap aan te pas. Gebruikt schaar, mes en handaangedreven tondeuse. Het leek wel een kapperszaak zoals ik me herinner uit de 50er jaren. Verder in Farmacy mijn gewicht en bloeddruk eens laten checken. Gewicht 61,5kg alleen kortebroek en shirt aan. Bloeddruk 131 en 74 wat heel goed is. Sta hier op een camping die louter door Spaanse families bemand is hetgeen lawaai tot laat in de nacht betekend. Daarnet komen ook nog 3 NL fietsers binnen die nu naast me staan. Na de 2 hoge bergpassen is het landschap de komende 100km weer vlakker met hoogteverschillen van 100m max. Liefs Gerrit

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!