RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 25

21 AUG 2013


VERSLAG 25 Beste volgers, laatste bericht is al weer even geleden maar ben nog steeds fietsend op de terugweg! Is nu 21 aug. en heb inmiddels Spanje achter me gelaten en sta in Oloron om morgen noordwaarts te trekken. Ben gister de zogenaamde Roelandpas overgegaan waar ik de nacht daarvoor op 200m lager in Espinal op de camping stond. Op die dag heb ik de meeste hoogte gemaakt en hingen de wolken op 800m. Nog regenkleding aangetrokken. Nooit zoveel fietsers aangetroffen als in Espinal maar betrof een groep van Cycletours die wat rond Pamplona fietsen waarbij vervoer van bagage en eten door CT wordt verzorgd. Waren 40ers ze vonden mij nogal een crack. Alle lof overigens kon gratis mee-eten, bijzonder lekkere eigen gemaakte toetjes. Niet onvermeld mag blijven: (1) De 2 NL meiden in Logrono die speciaal voor mij lekker brood met daarin veel meer dan een Spaans stokbrood hadden gekocht. Ze maakten zich wat bezorgd over mij. (2) De Italiaan en de Spanjool in Hospital de Orbigo waar ik zo gezellig mee gekletst heb. (3) De Fransman genaamd Gerard die me gister gezelschap heeft gehouden in st Jean. Was erg bezig met eten maken waar van alles in ging. Hij gaf me complimenten over mijn kookvaardigheden op 2 gaspitten. Leuke vent die ook pas met pensioen was, mechanical engineer en met een Chineesche bob achter de fiets vanmorgen opweg naar de col ging. Vind het weer geweldig om in La France te zijn hoewel het zijn plussen en minnen heeft t.o.v Spanje wat stukken goedkoper is. Liefs, Gerrit


p.s normaalweg neemt een trekker geen ijzeren hamer mee om de haringen van de tent in de rotsachtige grond te slaan. Heb altijd een geschikte steen gevonden daarvoor. Zoek altijd iets met een handvat (zie foto) Iedere trekker laat een geschikte hamersteen achter op een zichtbare plek voor degenen die na hem of haar komen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!