RoSaTour2013.reismee.nl

verslag 26

29 AUG 2013


VERSLAG 26 Beste volgers het heeft lang geduurd maar eindelijk weer een camping met WIFI. Sta nu in La Souterraine en zit nog op 200km van de Loire welke ik in het weekend bereik en waarmee ik de zuidelijke helft van Frankrijk af kan strepen. Sinds Oloron zie ik weer het Frankrijk van mijn eerdere tochten. Kan hier echt genieten van het prachtige landschap. Bijzonder is vooral de stilte op het platteland, je hoort nergens geluiden van autowegen uiteraard kruis je ze soms maar dit is een groot verschil met Italië en Spanje. De tocht gaat via oude (pelgrim) wegen oftewel veel boereweggetjes waarvan er zoveel zijn. Vaak staat erbij; 3T Sauf Riverains. Mijn tocht loopt van zuidwest naar noordoost en "schampt" het massief central waardoor het parcours tot nu toe zwaar is oftewel veel op en neer. Kom nog steeds bepakte fietsers tegen die de goede kant oprijden, soms praten we even. Gister stond ik op een camping waar de 2 mannen iedere dag een stuk van de route afleggen op racefietsen en de vrouwen m.b.v. 2 campers voor de ondersteuning zorgen. (Slapen, eten en bagage vervoer) Jullie kennen mijn mening over dit soort watjes afgezien van de milieuschade. Deze oude pelgrimwegen passeren prachtige stadjes zoals Rocamadour waarvan ik wat foto's bijvoeg. Ook zie ik onderweg nog regelmatig de Jakobsschelp op een kruis of een verkeersbord. Nu ik bijna 4 maanden onderweg ben heb ik voorjaar, zomer en begin najaar ervaren. Het laatste betekent; de toeristen zijn weg en de campings heerlijk leeg maar ook het wordt s’nachts kouder en de dalen komen vol mist te staan. Heb het thermische ondergoed s’nachts al weer aan en zou nu mijn jas wel kunnen gebruiken die op Corsica door Silvie mee terug is genomen. Krijg nog steeds veel aandacht onderweg, vanmorgen ging een racefietser me bergop voorbij, draaide zich om en riep Bon Courage SUPER. Mijn bepakking imponeert nogal. Heb een Franse fietser ontmoet die s’morgens om 7 uur een soort fotorapportage gemaakt heeft van mijn inpak activiteiten en opladen van de fiets. Huber stuurt me de foto’s. Volgende keer meer, Gerrit

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!